Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

 

Το Καλλιτεχνικό Σχολείο της Προσύμνης ανθίζει - Άρθρο της Άλκηστις Κοντογιάννη

 Πρώτα από όλα, θαυμάζω το περιβάλλον του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας, στην  Προσύμνη. Μέσα στα πεύκα, τις πρασινάδες και τα χρωματιστά αγριολούλουδα  μπορεί ένας μαθητής να περνάει τη μισή μέρα της ζωής του μέσα σε αυτήν την καθάρια ομορφιά. 

 


Ήμουνα καλεσμένη από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας στην   Προσύμνη που ιδρύθηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη  και το οποίο έχει Τμήμα Θεάτρου και Τμήμα Εικαστικών Τεχνών. Περνούσα τόσες φορές από τον κεντρικό δρόμο πηγαίνοντας στο Ναύπλιο και η  ταμπέλα  «προς Προσύμνη»  δεν με είχε δελεάσει να επισκεφτώ τον τόπο αυτόν. Σήμερα όμως θα ανταποκρινόμουνα σε μια πρόσκληση που έκρυβε ευαισθησία για την εκπαίδευση.


 Ήταν πολύ όμορφη η φύση όταν πήρα το δρόμο της Προσύμνης. Κίτρινα και ροζ μώβ αγριολούλουδα μαζί με τις κούρμπες του δρόμου και λίγο πιο πέρα το Σχολείο. Βλέποντας την ομορφιά, μου ήρθε μια αντίφαση στο μυαλό, εικόνες της Αθήνας. Τα σχολεία στην Αχαρνών, Πατησίων, Γκύζη, Παγκράτι και άλλες περιοχές. Τα παιδιά του Σχολείου κοντά στην πόρτα, μόλις έφτασα, εμφανίστηκαν και αμέσως ζήτησαν με ευγένεια  να πάρουνε τον σκύλο μου να τον πάνε βόλτα μέσα στο σχολείο. Άλλωστε διέθετε μια τεράστια αυλή.. Xωρίς να το καταλάβουμε, προέκυψε ένα οικείο κλίμα. Αυτά τα παιδιά ξέρανε πώς να υποδέχονται μια άγνωστη και πώς να συμπεριφέρονται  με ενδιαφέρον και ζεστασιά. Ήξεραν ήδη από ανθρώπινες σχέσεις. Λέτε οι τέχνες να τα έχουν κιόλας βοηθήσει;  


Ο Διευθυντής, ο κος Γιώργος Γιαννακούλης ήταν τόσο φιλόξενος!!! Στο Γραφείο του, που είχε πανέμορφη θέα αρχίσαμε τη συζήτηση για την ίδρυση του Σχολείου, τη σκληρή δουλειά που επιβαλλόταν, καθώς διεξάγει τον πρώτο χρόνο δημιουργίας του. Οι διδάσκοντες και οι πρώτοι μαθητές.  Η κ Μάρα Μάγδα, η εικαστικός, μου έδειξε υπέροχα έργα που φιλοτέχνησαν τα παιδιά του σχολείου. Είδα έργα ζωγραφικής φτιαγμένα με διάφορες τεχνικές και τοιχογραφίες που ήταν φανερό ότι διδάσκονται από έμπειρη εικαστικό και ταλαντούχο. Η κα Μάρα Μάγδα παρουσίαζε με αγάπη και ενδιαφέρον τα έργα των παιδιών ένα ένα και μου μίλησε για αυτά. Είδα ζωγραφιές σε χαρτιά,  στους τοίχους και επίσης μια σειρά κούκλες κουκλοθεάτρου. Μέχρι τώρα και τα δύο πρόσωπα, ο Διευθυντής κος Γιαννακούλης και η εικαστικός κα Μάρα ήταν μεταπτυχιακοί και οι δύο του Τμήματός Θεατρικών Σπουδών. Και εκεί που συζητάγαμε πριν την εκδήλωση εμφανίστηκε με αέρα και θετική διάθεση ένας άλλος διδάσκων. Ο κος Μπάμπης Κλαλιώτης, ηθοποιός και σκηνοθέτης που έρχεται με διάθεση και αυτός στο σχολείο κουβαλώντας τον αέρα και τις τεχνικές  του θεάτρου. 


Προχωρήσαμε σε μια ωραία αίθουσα και ξεκινήσαμε τη δράση. Μετά από μια αφήγηση δική μου με λύκους και ζώα που παίζουν βιολί, είδαν και άκουσαν τον Αρά Μαλικιάν να παίζει βιολί  και επίσης άκουσαν μια σονάτα του Προκόφιεφ. Από εκεί άρχισε το εργαστήριο.  


Τα παιδιά έπαιξαν τόσο έξυπνα και ανταποκρίθηκαν σε όλα τα θεατρικά που θα έλεγε κάποιος, αν τα άκουγε,  ότι είχανε έμπνευση. Αυτοσχεδίασαν, εντυπωσιακά. Προχώρησαν σε τηλεφωνικές συνδιαλέξεις «λύκων», σύμφωνα με το θέμα που είχε τεθεί και μετά ετοίμασαν ένα ραδιοφωνικό σταθμό των λύκων.  Έπαιξαν ρόλους, μιμήθηκαν διάφορα ζώα που τους έδωσαν ονόματα, δημιούργησαν ιστορίες με πρωταγωνιστές τα ζώα, μια αυτοσχέδια δημιουργία στα σύντομα. Το πιο ωραίο τέλος στην εκδήλωση αυτή ήταν ότι ήρθαν μαθητές του Μουσικού Σχολείου και ένας μας έπαιξε κιθάρα. Είναι αναμφισβήτητο ότι η τέχνη μπορεί να συντελέσει στην κατανόηση της ζωής, των καταστάσεων και φαινομένων της, η τέχνη μπορεί να βοηθήσει την επίλυση των προβλημάτων για αυτό έχουν αναδυθεί διάφορες μορφές θεραπείας όπως, η δραματοθεραπεία, χοροθεραπεία, θεραπεία μέσω εικαστικών, μουσικοθεραπεία κ.ά  Σκεφτείτε λοιπόν παιδιά τα οποία μεγαλώνουν εισπνέοντας την τέχνη, πόσο διευρυμένη εικόνα του κόσμου μπορεί να έχουν και πόσο μπορεί να πλησιάζουν τον συνάνθρωπό τους θετικά  και δημιουργικά. Θεωρώ μεγάλη τύχη που στην Προσύμνη κοντά στο Άργος και το Ναύπλιο, γενικά στο κέντρο της Αργολίδας και κοντά στην Κορινθία λειτουργεί ένα μουσικό και ένα καλλιτεχνικό σχολείο. Το θαυμάζω γιατί σίγουρα θα επηρεάσει την εξέλιξη των μαθητών και του χώρου. Το επίκεντρο της εκπαίδευσης λοιπόν, είναι έξω από τον πολυπληθή χώρο της εκπαίδευσης, στην Προσύμνη  μέσα στη φύση και τα αγριολούλουδα όπου ένα παιδί μπορεί να βρει τόσο την ομορφιά του κόσμου όσο και τον εαυτόν του.  


Άλκηστις Κοντογιάννη