ΓΡΑΜΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΟ


Το φαινόμενο Τήνος είναι παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους τουριστικούς προορισμούς


Ένα μεγάλο αφιέρωμα στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού της Τήνου δημοσίευσε η ιστοσελίδα travel.gr 


Το αφιέρωμα ασχολείται με τις πρωτοπόρες ιδέες των νέων ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στο νησί, ξεπερνά το φαινόμενο του θρησκευτικού τουρισμού και αποτελεί ένα απόλυτο παράδειγμα μίμησης για τουριστικούς τόπους που υστερούν σε δημιουργικότητα, φαντασία και κυρίως συνεργασία. 



Κυριότερα σημεία του αφιερωμάτος:  


To Μάιο του 2015, εμφανίστηκε στο νησί και το Tinos Food Paths, σε μια προσπάθεια των εστιατόρων για προέκταση της σεζόν. Η αρχική ιδέα προέκυψε από την ανάγκη της γνωριμίας με την γαστρονομία του τόπου και στη συνέχεια τη συλλογική διαχείριση του γαστρονομικού πολιτισμού και την εξωστρέφειά του. Τις τρεις χρονιές έφεραν στο νησί πάνω από 130 κορυφαίους δημοσιογράφους και μπαρτέντερς, τους καλύτερους στον κόσμο.  Άνθρωποι από κάθε παραγωγική τάξη της Τήνου, αλλά και από διάφορα μέρη της Ελλάδας, συνέβαλλαν σε αυτή τη δράση, η οποία παραμένει ζωντανή και ενεργή, όχι μόνο τον μήνα Μάιο αλλά όλο τον χρόνο. Συνδέθηκε η γαστρονομία του νησιού με τον πολιτισμό, τη λαογραφία, αλλά και την καθημερινότητα. Στήθηκαν βιωματικές δράσεις σε όλο το νησί, δείπνα και γεύματα στα πιο απίθανα μέρη. 


Οι Τηνιακοί επιχειρηματίες αντί να ελπίζουν για την αλλαγή, την έκαναν μόνοι τους πράξη. Στηρίχθηκαν στη δημιουργία πολυμεσικού, σύγχρονου περιεχομένου το οποίο διανέμουμε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και με άλλα μέσα. Θεματικά videos, φωτογραφίες, ταξιδιωτικές ιστορίες δημιουργούν ενδιαφέρον για να ανακαλύψει κάποιος την Τήνο. Την περίοδο της πρόσφατης καραντίνας λόγω του κορωνοϊού, ανέπτυξαν εφαρμογές τόσο για το δίκτυο των πεζοπορικών μονοπατιών (www.tinostrails.gr) που είναι σηματοδοτημένα και οργανωμένα όσο και έναν ψηφιακόξεναγό που διευκολύνει την ανακάλυψη σημαντικών σημείων αλλά και πληροφοριών στο νησί.


Υπάρχει ένας οικιστικός ιστός, λόγω των 52 χωριών που επιτρέπει τόσο την απομόνωση σε όποιον το επιλέγει όσο και την κοινωνική επαφή και την ανάπτυξη σχέσεων. Από την άλλη μία τάση που έγινε πιο έντονη την περίοδο του κορωνοϊού, η τηλεεργασία και οι digital nomads, δείχνει να έχει αρκετούς οπαδούς, οπότε είναι ένας ακόμα λόγος της αύξησης της ζήτησης για μόνιμη κατοικία.


Στόχευση στην αύξηση του ποιοτικού τουρισμού και όχι του μαζικού και αυτό είναι σε συμφωνία με τους φορείς του τόπου που δραστηριοποιούνται γύρω από τον τουρισμό. Γι’ αυτό και δεν υπάρχουν πολλές μεγάλες τουριστικές μονάδες αλλά περισσότερο μικρές, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, Τηνιακών κατά κύριο λόγο, που ενδιαφέρονται για τον τόπο, για τη διάδοση του πολιτιστικού πλούτου, της γαστρονομίας και της τηνιακής μαρμαροτεχνίας που είναι ενταγμένη και στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO.



Διαβάστε όλο το διδακτικό αφιέρωμα ΕΔΩ

No comments:



 

Powered by Blogger.