ΓΡΑΜΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΟ


Δυο τραγελαφικές ιστορίες από τις πανελλαδικές εξετάσεις που αφορούν την Αργολίδα


Ο βουλευτής Αργολίδας Ανδρέας Πουλάς κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τις μεγάλες αποκλίσεις που σημειώθηκαν φέτος στις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων των παιδιών της Αργολίδας


Το πρόβλημα είναι διαχρονικό και συμφωνώντας απόλυτα με το ενδιαφέρον του κυρίου Πουλά, ο γράφων θα καταθέσει δυο προσωπικές ιστορίες που αποδεικνύουν πως κάτι σάπιο κρύβεται στο Βασίλειο της Δανιμαρκίας, ήτοι στα διορθωτικά κέντρα των Πανελλαδικών. 


Ιστορία Πρώτη


Ο μαθητής Γ. περί το έτος 2013, ήταν από τους καλύτερους μαθητές Έκθεσης που είχε ο γράφων. Διάβαζε εφημερίδες από μικρός, λογοτεχνικά βιβλία, πολιτικά και φιλοσοφικά κείμενα και το λεξιλόγιό του ξεπερνούσε κατά πολύ τα ζητούμενα των Πανελλαδικών. Παιδί φαινόμενο. Ο γράφων, ως εκπαιδευτικός του, είχε ελάχιστα πράγματα να του προσφέρει. Λίγη οργάνωση, κάποιες τυποποιημένες απαντήσεις και όλα θα πήγαιναν άριστα. Ο μαθητής Γ, όμως αρίστευσε σε όλα τα μαθήματα (Ιστορία, Αρχαία, Λατινικά) πλην της Έκθεσης. Πήρε 11 στα 20. Ο βαθμός δεν τον εμπόδισε να περάσει στη σχολή που ήθελε αλλά έτσι, για το γαμώτο, έκανε αναβαθμολόγηση κατόπιν και παρότρυνσης του γράφοντος. Στην αναβαθμολόγηση αποδείχτηκε πως και οι 2 διορθωτές, και οι δυο διορθωτές επαναλαμβάνω, είχαν ξεχάσει να διορθώσουν ολόκληρη την Έκθεση. 8 από τους 20 βαθμούς είχαν μείνει ανέπαφοι. Στο κενό. Αν η Έκθεση είχε διορθωθεί και έπιανε έστω τη βάση, τότε ο βαθμός ο τελικός θα ήταν 15. Αν η Έκθεση ήταν άριστη, το πιο πιθανό, ο τελικός βαθμός θα ήταν 18, ίσως και 19 στα 20. Ο μαθητής τελικά δε ζήτησε να εφαρμοστεί αναβαθμολόγηση στο γραπτό του, δε ζήτησε νέο βαθμό καθώς είχε πάρει ήδη θέση στη σχολή που ήθελε. Γέλασε ειρωνικά με το σύστημα και αποχώρησε. Σήμερα είναι πτυχιούχος. 



Ιστορία Δεύτερη


Περί το 2011-12, 30χρονος πλησιάζει τον γράφοντα που ασχολείται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και του ζητάει βοήθεια στα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης. Ο 30χρονος ήταν πρώην φοιτητής, πτυχιούχος που απλώς ήθελε να πάρει πτυχίο από μια άλλη σχολή και διάλεξε το σύστημα των Πανελλαδικών αντί των εσωτερικών εξετάσεων των Πανεπιστημίων. Μορφωμένος, ορεξάτος και οργανωτικός, ο 30χρονος χρειαζόταν μόνο μια ελάχιστη καθοδήγηση. Έτσι αρίστευσε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πλην ενός μαθήματος. Του μαθήματος της Λογοτεχνίας που τότε ήταν αυτόνομο μάθημα εξέτασης. Ο ένας διορθωτής του έβαλε 19 και ο δεύτερος 9. Έτσι οδηγήθηκε σε τρίτο διορθωτή λόγω της μεγάλης απόκλισης. Ο τρίτος διορθωτής αποδείχτηκε μερακλής. Αντί τουλάχιστον να βάλει έναν μέσο όρο, τύπου 15, πρόσθεσε τις χαμένες μονάδες και των 2 διορθωτών και έβαλε τελικό βαθμό 8. Έτσι ο 30χρονος, ξεκίνησε με ένα γραπτό του 19 για να καταλήξει στο 8. Ευτυχώς, δεν ήταν αρκετό για να του ανακόψει την είσοδο στη σχολή που ήθελε.



Προς κύριο Πουλά:


Ευτυχώς και στις δυο ιστορίες δεν υπήρξαν συνέπειες. Ευτυχώς και τα δυο παιδιά συνέχισαν τα όνειρά τους γιατί το άξιξαν. Eυτυχώς δεν έχω άλλες ιστορίες και παραδείγματα. Πιστεύω όμως πως δεκάδες καθηγητές και μαθητές της Αργολίδας έχουν παρόμοιες, ίσως και χειρότερες ιστορίες. Η απάντηση βρίσκεται στις συνθήκες διόρθωσης των γραπτών και στις προθέσεις των διορθωτών. 


Μια πρόταση


Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις πρέπει να αλλάξουν. Εξέταση κάθε μαθήματος μέσα από 100 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κλιμακούμενης δυσκολίας και με αρνητική βαθμολογία σε λανθασμένες απαντήσεις. Γιατί η υποκειμενικότητα του ανθρώπινου παράγοντα δημιουργεί αδικίες. 

No comments:



 

Powered by Blogger.