ΓΡΑΜΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΟ

Χατζηνικολάου, Μαρινάκης και Καθημερινή κατηγορούν την κυβέρνηση


Τριπλό χτύπημα στη λίστα Πέτσα από μέσα ενημέρωσης, δημοσιογράφους και εφημερίδες που πληρώθηκαν για την καμπάνια Μένουμε Σπίτι
Ανακοίνωση της Alter Ego Media του Βαγγέλη Μαρινάκη

Τα έντυπα, τα ψηφιακά μέσα και οι τηλεοπτικοί σταθμοί του ομίλου AΛΤΕΡ ΕΓΚΟ από τις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου, από την εμφάνιση δηλαδή της πανδημίας και της παρεπόμενης υγειονομικής κρίσης, πολύ πριν αναληφθούν οι όποιες κυβερνητικές πρωτοβουλίες, είχαν τοποθετηθεί και προειδοποιήσει έγκαιρα την κοινή γνώμη για τους κινδύνους που απορρέουν από την διασπορά του ιού.

Αναλυτικά ρεπορτάζ, επιστημονικές καταγραφές, έρευνες, συνεντεύξεις ειδικών επιδημιολόγων και πλήθος σχετικών άρθρων και εκπομπών φιλοξενήθηκαν στις εφημερίδες μας, στις ιστοσελίδες και στους τηλεοπτικούς μας σταθμούς, με μόνο γνώμονα την ορθή και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών. Και χωρίς βεβαίως καμία προσδοκία κρατικών ή άλλων διαφημιστικών εσόδων.

Αυτή ήταν η υποχρέωσή μας, αυτήν εκπληρώσαμε και με γνώμονα την προστασία της υγείας των πολιτών θα συνεχίσουμε ενημερώνουμε την κοινή γνώμη, καθώς η υγειονομική κρίση εξελίσσεται και συνεχίζει να απειλεί τη χώρα μας.

Επειδή δεν συντασσόμεθα με τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της καμπάνιας «Μένουμε στο σπίτι» και επιπροσθέτως, επειδή θέλουμε να δηλώσουμε με ευθύ και καθαρό τρόπο την ανεξαρτησία μας από κρατικούς πόρους και αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές, επιστρέψαμε από το μεσημέρι της 8ης Ιουλίου - τα ποσά που προέκυψαν για τον όμιλό μας από τις σχετικές κρατικές διαφημίσεις.


Προτρέπουμε δε την κυβέρνηση να διαθέσει το επιστραφέν ποσό στις οικογένειες των άνεργων εργαζομένων στα ΜΜΕ.

Ανακοίνωση Νίκου Χατζηνικολάου

Δεν γίνεται το bovary.gr να παίρνει τέσσερις φορές τα χρήματα που πήρε το enikos.gr, που είναι ένα μεγάλο σάιτ, αναγνωρίσιμο από... τους πολίτες και με πολύ υψηλή επισκεψιμότητα. Δεν γίνεται να παίρνουν δεκάρικα και δεκαπεντάρικα ραδιοσταθμοί που δεν τους έχει ακούσει ούτε η μαμά του ιδιοκτήτη τους και ο Real fm στη Θεσσαλονίκη να μην παίρνει ούτε ένα ευρώ, μηδέν, μα μηδέν! Κανένα κοινό δεν μπορούσε να προσεγγίσει, με βάση τη διαφημιστική εταιρεία –που άκουσα τον κ. Ρωμανό να λέει, ότι επέλεξε το πού θα πάνε τα χρήματα με βάση τις επικοινωνιακές ανάγκες–, κανένα κοινό δεν προσεγγίζει ο Real fm στη Θεσσαλονίκη, ένα ραδιόφωνο που έχει 7-8% ακροαματικότητα, δεν προσεγγίζει κανέναν; Ένα ραδιόφωνο ιστορικό, που υπήρξε και πρώτο για μεγάλο διάστημα στη συμπρωτεύουσα, δεν το ακούει κανείς; Είναι άχρηστο στην καμπάνια Μένουμε στο Σπίτι;



Άρθρο του Παντελή Μπουκάλα στην Καθημερινή

Δεκαοκτώ τα εκατομμύρια ευρώ που δαπάνησε το υπουργείο Οικονομικών για να πειστούμε να κάνουμε κάτι για το οποίο οι συντριπτικά περισσότεροι ήμασταν ήδη πεπεισμένοι, «να μείνουμε σπίτι» δηλαδή. Και, συμπτωματικά, δεκαοκτώ σελίδες ο κατάλογος με τους τίτλους των Μέσων που αμείφθηκαν για να προβάλουν τα σχετικά μηνύματα. Υπάρχει, λοιπόν, τέτοια δημοσιογραφική άνθηση; Μα ναι. Αν μαζί με τα όντως υπάρχοντα ΜΜΕ, επιδοτήσεις και μηδαμινής επισκεψιμότητας ιστοσελίδες, σκιώδη μπλογκ και διακινητές «ειδήσεων» βελοπούλειου επιπέδου, τα πράγματα εμφανίζονται ανθηρά και ζωηρά.

Τα ΜΜΕ στρατεύτηκαν σ’ έναν αγώνα στον οποίο όφειλαν να στρατευτούν έτσι κι αλλιώς, δωρεάν. Μη λησμονούμε ότι, έστω και κατ’ αντιγραφή της διεθνούς ορολογίας, ενημερωθήκαμε διά πρωθυπουργικών διαγγελμάτων ότι βρισκόμαστε σε «αόρατο πόλεμο». Σε συνθήκες οιονεί πολεμικές λοιπόν, που δοκιμάζουν το σύνολο της κοινωνίας, εφημερίδες, κανάλια, ραδιοσταθμοί και ιστοσελίδες υποχρεούνται να συμβάλουν ακερδώς. Ο δήμος δεν παραμένει πρώτο συνθετικό της δημοσιογραφίας; Ή μήπως η κρατική ΕΡΤ χρειαζόταν 400.000 για να προβάλει τα κρατικά σποτάκια;

Στην πραγματικότητα, ο κορωνοϊός χρησιμοποιήθηκε από την κυβέρνηση σαν πρόσχημα γαλαντομίας με ξένα έξοδα. Σαν ευκαιρία να δοθεί ένα δώρο στα ΜΜΕ, ένα υποκατάστατο της κρατικής συνδρομής που έχουν ανάγκη τα έντυπα μέσα για να αντέξουν. Χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κοινοποίησε επιτέλους τον κατάλογο των ΜΜΕ που αποζημιώθηκαν για να συμμετάσχουν στη διαφημιστική εκστρατεία. Ούτε το γεγονός ότι χρειάστηκαν ακριβώς ενενήντα ημέρες για να γίνουμε μάρτυρες του θαύματος ούτε το ότι προαπαιτήθηκαν πάμπολλα αποδοκιμαστικά δημοσιογραφικά σχόλια (έστω από μερίδα του Τύπου), κοινοβουλευτικές ερωτήσεις προς τον πρωθυπουργό και καταιγίδα χλεύης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν εμπόδισαν τον κ. Πέτσα να εμφανιστεί στην παράδοση του καταλόγου υπερήφανος για τις κυβερνητικές επιδόσεις στη διαφάνεια. Σαν να περηφανεύεται επειδή «τερμάτισε δεύτερος», σε αγώνα δέκα χιλιάδων μέτρων, ο αθλητής που ντουμπλάρεται από τον νικητή ακριβώς πάνω στο νήμα.


Επειδή λοιπόν επρόκειτο για δώρο, ο δωροδότης, η κυβέρνηση, λειτούργησε με κύριο κριτήριο το προσωπικό πολιτικό του γούστο. Εξ ου και ο μετά ψευδών εξηγήσεων αποκλεισμός αντικυβερνητικών ΜΜΕ και η άνευ ορίων προνομιακή αντιμετώπιση αρκετών ημετέρων. Αν, παρά την τρίμηνη επεξεργασία, ο κατάλογος παραμένει εξόφθαλμα ετσιθελικός, εύκολα φαντάζεται κανείς την αρχική αυθόρμητη μορφή του.


No comments:

Powered by Blogger.